1. Podstawa prawna – dyrektywa UE oraz przepisy krajowe dot. ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa (tzw. sygnalistów) x
2. Jakie zakłady pracy są zobowiązane wdrożyć procedury dot. dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa
3. Rodzaje dokumentów i procedur, które obowiązkowo należy w firmach stworzyć oraz wprowadzić w życie
4. Jak uzyskać status sygnalisty
5. Katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane przez sygnalistów
6. Kanały zgłoszeń
7. Ujawnienie publiczne – kiedy i z zachowaniem jakich procedur należy postępować, by skutecznie korzystać z ochrony należnej sygnalistom
8. Kiedy osobie dokonującej zgłoszenia nie będą przysługiwały uprawnienia, w tym ochrona przewidziana prawem dla sygnalistów
9. Rodzaje działań następczych podejmowanych w związku ze zgłoszeniem naruszenia prawa
10. Ochrona sygnalistów, w tym katalog zakazanych działań odwetowych wobec sygnalistów oraz innych osób pomagających lub powiązanych z sygnalistą
11. Prawo monitorowania toku rozpatrywania zgłoszeń: terminy na potwierdzenia zgłoszenia oraz na udzielenie odpowiedzi o działaniach następczych i zaradczych (w tym profilaktyka)
12. Ochrona danych osobowych – zakres stosowania wobec sygnalistów oraz osób, których dotyczą zgłoszenia o naruszeniach prawa
13. Zgłoszenia anonimowe – zasady postępowania wynikające z konwencji oraz prawa krajowego
14. Rejestr zgłoszeń wewnętrznych – zakres wymaganych informacji
15. Regulamin zgłoszeń wewnętrznych określający wewnętrzną procedurę zgłaszania naruszeń prawa i podejmowania działań następczych, zgodną z wymogami ustawy, w tym:
16. Odpowiedzialność za naruszenia przepisów dot. ochrony osób dokonujących zgłoszeń naruszenia pracy
Powyższy temat realizujemy w postaci >> szkolenia wewnętrznego
Name | Position |
---|