I. Rodzaje możliwych stosunków prawnych między księgowym a obsługiwanym klientem – ogólne porównanie
1. Wchodzące w grę warianty i przepisy
2. Wybór najkorzystniejszego wariantu – co wziąć pod uwagę
3. Konsekwencje wyboru określonego wariantu pod kątem odpowiedzialności księgowych
4. Rodzaje umów i zasady ich zawierania, w tym wybór najkorzystniejszej formy
II. Zasady konstruowania umów wraz z przykładowymi klauzulami umownymi prezentowanymi w trakcie szkolenia
1. Prawidłowe określenie przedmiotu umowy i zakresu obowiązków księgowego – jak odróżnić zakres zlecenia od dodatkowych zleceń klientów objętych dodatkowym wynagrodzeniem
2. Terminy dostarczania dokumentów – jak się zabezpieczyć przed nieterminowym dostarczaniem dokumentów przez klientów
3. Zasady kształtowania wynagrodzeń przez księgowych (ryczałt, stawki godzinowe, wynagrodzenie od wyniku, inne systemy) – jak wybrać najkorzystniejszy
4. Rodzaje dokumentów księgowych dostarczanych przez klientów – jak się zabezpieczyć przed zaksięgowaniem błędnych lub niekompletnych dokumentów
5. Doradztwo podatkowe – czy księgowi mogą świadczyć takie usługi?
6. Przedawnienie roszczeń cywilnoprawnych wynikających z umów
7. Przedawnienie roszczeń pracowniczych wynikających z umów
8. Tryby rozwiązania umów (np. wskutek rażącego naruszenia obowiązków przez klienta)
Powyższy temat realizujemy w postaci >> szkolenia wewnętrznego
Name | Position |
---|