I. Rodzaje możliwych stosunków prawnych między księgowym a obsługiwanym klientem – ogólne porównanie
1. Wchodzące w grę warianty i przepisy
2. Na co należy zwracać uwagę przy zawieraniu umów z klientami
II. Odpowiedzialność cywilna księgowego, w tym odpowiedzialność odszkodowawcza
1. Rodzaje odpowiedzialności (kontraktowa, deliktowa, bezpodstawne wzbogacenie)
2. Szkoda i związek przyczynowo skutkowy jako przesłanki odpowiedzialności (czy księgowy odpowiada za niezapłacony przez klienta podatek?)
3. Wina księgowego jako przesłanka odpowiedzialności cywilnej (jak ją wykazać, na czym polega)
4. Bezprawne działanie księgowego (zasady naruszenia umów i odpowiedzialność z tym związana)
5. Rozdaje szkód wyrządzanych przez księgowego
6. Ubezpieczenia OC obowiązkowe i dobrowolne dla księgowego
7. Przedawnienie roszczeń cywilnoprawnych
8. Jak się bronić przed odpowiedzialnością odszkodowawczą
III. Odpowiedzialność pracownicza księgowego
1. Szkoda popełniona umyślnie i nieumyślnie – odmienne zasady odpowiedzialności
2. Tryb rozwiązania umowy z księgowym
3. Odpowiedzialność porządkowa
IV. Odpowiedzialność karna i karna skarbowa księgowego
1. Ustalenie osoby ponoszącej odpowiedzialność (kierownik jednostki – główny księgowy – czy księgowy?)
2. Najczęstsze przypadki odpowiedzialności karnej księgowych i karnej skarbowej odpowiedzialności
Powyższy temat realizujemy w postaci >> szkolenia wewnętrznego
Name | Position |
---|