DZIEŃ I
- Zadanie w zespołach na dobry start
Ja jako lider
- Zarządzać czy przewodzić?
- Lider – cechy, postawy, działania
- Inne spojrzenie na samoświadomość lidera i co z tego wynika?/- co wynika z badań
- Co mnie nakręca, czyli moje drivery
- Zaczynam od siebie, czyli buduję skuteczne nawyki jako bazę sprawnego działania
- Czym są nawyki i skąd się biorą? Czy sprawiają, że stoję w miejscu, czy pozwalają mi się wspinać?
- Po co mi osobisty paradygmat i co dzięki niemu zyskam?
- Skąd wiem, że jestem skuteczny? Jakie są najlepsze metody planowania i ustalania priorytetów, aby robić rzeczy właściwe?
- Jak nie zwlekać, a za to – działać i współpracować sprawniej, skuteczniej i z większym zadowoleniem?
- Co robię w sytuacjach podbramkowych, czyli moje emocje, podejście do stresu i sytuacji trudnych
- Rozumiem stres i jego konsekwencje dla siebie i zespołu
- Moje działania w obliczu konfliktów
- Pomocniki – „Ocena stresu w miejscu pracy”; „Zmiany życiowe”, „Lista rzeczy”
DZIEŃ II
Mój efektywny zespół
- Rozumienie etapów rozwoju zespołu i pracowników
- Przywództwo transakcyjne czy transformacyjne – dostosować ludzi czy siebie?
- Czym jest nowoczesne przywództwo?
- Po co tworzyć wizję?
- Etapy budowania wizji
- Angażowanie pracowników poprzez komunikację
- Motywacja jako klucz do utrzymania odpowiedniego poziomu energii i podążania wspólną drogą
- Zewnętrzne i wewnętrzne źródła motywacji
- Bez czego motywacja nie zadziała?
- Jak podchodzić do pracowników stwarzających problemy?
- Czym jest integrujące środowisko pracy i jak pomaga w zmianach?
- Pomocnik – Motywacja w zespole”, „Narzędzie dla nowego lidera”; „Dzielenie się informacjami”, „Informacja zwrotna”
- Po co i jak wpierać grupowe uczenie się?
- Jak budować swoją wiarygodność? – nasze praktyczne wskazówki
Powyższy temat możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego