Celem szkolenia jest rozwijanie umiejętności wykorzystania zaawansowanych narzędzi arkuszy kalkulacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem ich zastosowania w zadaniach związanych z zarządzaniem finansami, controllingiem, planowaniem finansowym oraz oceną inwestycji. Uczestnicy poznają możliwości tkwiące w arkuszu kalkulacyjnym MS Excel. Poznają narzędzia i techniki wspierające budowanie i analizą dużych baz danych użytecznych przy zadaniach controllingowych przy rozliczeniach kosztów, monitowaniu rentowności klientów, produktów czy zleceń. Poznają możliwości arkusza związane z przewidywaniem trendów i prognozowaniem finansowym, ważne przy budowaniu planów finansowych i projektów rozwojowych. Poznają jak rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem finansami z wykorzystaniem ToolPack Analisys, narzędzi Solver, funkcji finansowych czy narzędzi sztucznej inteligencji. Uczestnicy nabywają kompetencji związanych z wykorzystaniem MS Excel przy analizie ryzyka przedsiębiorstwa, przygotowywaniu analiz wrażliwości, budowaniu symulacji do oceny rentowności i opłacalności inwestycji (w tym tabele danych, generatory liczb pseudolosowych i modele MonteCarlo). Szkolenie pozwala poznać zaawansowane techniki oraz przydatne sztuczki, które pomogą realizować prace w Excelu szybciej, wygodniej i wydajniej. Uczestnicy nabywają umiejętności optymalizowania standardowych procedur, efektywnego przetwarzania danych jak również tworzenia złożonych i profesjonalnych narzędzi. Zaprezentowane zostają liczne przykłady zastosowania arkusza kalkulacyjnego w pracy księgowego, controllera, dyrektora finansowego. Zajęcia prowadzone są w formie warsztatowej i są oparte na faktycznych przykładach i narzędziach stosowanych w przedsiębiorstwach.
Obszar wiedzy
Obszar umiejętności
1. MS Excel – podstawy dobrego działania
2. Opanowanie zasad budowania dobrego arkusza
3. Zarządzanie, przetwarzanie i prezentacja dużych zbiorów danych
4. Budowa dużej bazy danych na potrzeby controllingu (strefa danych, strefa słowników, strefa uprawnień do danych) – analiza przykładów
5. Przygotowanie dynamicznych raportów
6. Przygotowywanie cykli i rozliczeń kosztów w arkuszu kalkulacyjnym
7. Techniki analizy danych i symulacji
8. Budowa i wykorzystanie modeli typu MonteCarlo w MS Excel jako narzędzie zarządzania ryzykiem finansowym
9. Automatyzacja zadań przy użyciu makr
Powyższy program realizujemy w postaci >> szkolenia wewnętrznego
Name | Position |
---|